10 patarimų, kaip sveikai valgyti mėsą

Kiek žmonių, tiek nuomonių. Ypač, kai kalba pasisuka apie mėsos vartojimą. Kaip ir nuomonių, taip ir mokslinių tyrimų, išvadų yra įvairių: vieni tvirtina, kad žmonėms mėsa būtina, kiti byloja, kad galime puikiai gyventi ir be jos. Kiekvieno asmeninis reikalas, kuo tikėti, tačiau turint kone beribes galimybes mėgautis skirtingu maistu, būtų nuodėmė tuo nepasinaudoti. Tačiau ne veltui sakoma: kas per daug, tas nesveika. Tad pateikiame keletą pagrindinių taisyklių, kaip vartoti mėsą, kad ji būtų jūsų sveikatos ir energijos, o ne problemų šaltinis.

Pexels photo 65175

1. Pagrindiniu gyvulinės kilmės baltymų šaltiniu rinkitės namuose augintų paukščių mėsą, vietos vandens telkiniuose pagautą ar užaugintą žuvį, naminių vištų kiaušinius. Kiaušiniai turi itin daug baltymų, o paukštiena yra gerokai liesesnė mėsa nei kiauliena ar jautiena.  

2. Nors gydytojai ir dietologai skatina rinktis paukštieną, atsisakyti raudonos mėsos – jautienos, kiaulienos, žvėrienos ar ėrienos – nebūtina. Apribokite tokios mėsos vartojimą iki 1–2 kartų per savaitę.  

3. Atsisakykite mėsos per pusryčius, verčiau suvalgykite kiaušinį (jei pabodo vištos, rinkitės putpelių ar ančių kiaušinius). Visgi, jei gabalėliu jums patinkančios mėsos per pusryčius paskanausite ne dažniau nei kartą per savaitę, jums tikrai nieko nenutiks.  

4. Vartokite mažiau perdirbtos mėsos – vytintos, rūkytų, konservuotų mėsos gaminių, nes jie paprastai turi daug konservantų ir natrio.  

5. Kad mėsa būtų švelnesnė, minkštesnė ir draugiškesnė jūsų organizmui, prieš termiškai apdorodami mėsą pamarinuokite. Geram marinatui būtina rūgštis, tam puikiai pasitarnaus citrina, obuolių, vyno ar balzamiko actas, taip pat vyno likutis.  

6. Jeigu įmanoma, rinkitės laisvėje augintų ir natūraliais pašarais šertų galvijų ar paukščių mėsą. Skaičiuojama, kad tokia mėsa gali turėti net 25–50 proc. mažiau riebalų, mažiau kalorijų, tačiau daugiau sveikųjų omega-3 rūgščių.  

7. Stenkitės mėsą pirkti iš smulkių vietos augintojų. Taip ne tik žinosite, kokią mėsą valgote, bet ir kiek laiko praėjo, kol ji pateko ant jūsų stalo.  

8. Nekepkite ir neskrudinkite mėsos aliejuje. Tai mėsai prideda tikrą kalorijų bombą! Apdorokite mėsą ją virdami, kepdami grilyje, sausai skrudindami, kepdami orkaitėje ar ruošdami garuose. Jei norite, kad apdorota mėsa turėtų mažiau riebalų, baigę kepti nusausinkite ją popieriniu rankšluosčiu.
 

9. Mėsa gardžiuokitės ne daugiau nei kartą per dieną. Kitiems valgymams baltymų šaltiniu rinkitės riešutus, sėklas, grūdines kultūras ir daržoves.  

10. Mėsą derinkite su jums patinkančiomis sezoninėmis daržovėmis. Atsisakykite kartu su mėsa lėkštėje dažniausiai atsiduriančių sunkių ir kaloringų garnyrų: bulvių, ryžių ar makaronų.