Patariame: kokį maistą valgyti žiemą

Gyvename keturis metų laikus turinčioje zonoje, tad ir savo mitybą turėtume koreguoti atsižvelgdami į tai, kas dedasi anapus lango. Jei šiltuoju metų laiku puikiai tinka čia pat darže nuskintų šviežių daržovių salotos ar šaltibarščiai, tai žiemą meniu turėtų būti kardinaliai kitoks. Tinkamas maistas padės ne tik sušilti, bet ir jaustis laimingesniais.

Goulash 3773134 960 720

Karštas maistas  

Iš žvarbaus oro grįžus į jaukius namus, turbūt, niekas labiau nepradžiugins nei ant stalo garuojanti karšta sriuba ar maloniai kvepiantis ir puode ant viryklės burbuliuojantis troškinys...  

Šaltuoju metų laiku valgykite daugiau karšto maisto, rinkitės šiltus gėrimus. Toks maistas jus sušildys. Jei įmanoma šaltą duoną keiskite šilta (galite ją tiesiog paskrudinti skrudintuve ar orkaitėje), valgykite daugiau troškinių, sriubų. Jei negalite gyventi be salotų, pagardinkite jas karštais priedais – šviežiai kepta karšta mėsa ar žuvimi. Šaltą garnyrą dažniau keiskite karštomis – troškintomis ar keptomis – daržovėmis. Be to, kai daugiau valgysite karšto pačių gaminto maisto, jaukiau ir šilčiau pasidarys net namuose, – malonūs kvapai ir nuo viryklės sklindanti šiluma padės juos sušildyti.  

Aštrus maistas
 

Jei esate aštraus maisto mėgėjas, šaltasis metų laikas – puikus metas dažniau pasimėgauti aštriu maistu. Mėgstamų aštriųjų pipirų galite dėti visur – ir į sriubas, troškinius, ir gardinti kepsnius, ir skaninti garnyrą, net salotas. Aštrus maistas padės itin greit sušilti, tad kartkartėmis jo paragauti pravartu net ir tiems, kurie nėra jo gerbėjai.  

Nuotaiką gerinantis maistas
 

Žiemą trūksta saulės – dėl to kartais tampame dirglesni, irzlesni, piktesni. Maistas negali pakeisti saulės, tačiau jis gali padėti jums jaustis geriau. Užslinkus niūrioms dienoms patariama valgyti daugiau angliavandenių turinčio maisto. Tyrimais įrodyta, kad šaltuoju metų laiku angliavandenių turinčio maisto suvalgę žmonės jaučiasi geriau. Tai nereiškia, kad turite valgyti saldainius, pyragus ir bandeles, apstu kur kas sveikesnių alternatyvų: rinkitės viso grūdo duoną, ruduosius ryžius, ankštinius augalus, razinas, saldžiąsias bulves, lęšius ir pan.  

Drėgmę palaikyti padedantis maistas
 

Kad ir kaip keistai skambėtų, tačiau jūsų kūnas šaltuoju metų laiku lygiai taip pat garina drėgmę kaip ir kepinant saulei. Jei vasarą drėgmei atstatyti po ranka turime stiklinę šalto vandens, tai žiemą reikėtų gerti kambario temperatūros, o dar geriau – drungną vandenį. Neprašausite ir išgėrę vieną kitą puodelį arbatos (patikrinkite vasarą surinktų vaistažolių atsargas). Jei neturite vaistažolių, gerkite imbiero šaknies arbatos. Imbieras – ne tik padeda kovoti su įvairiausiomis į mūsų sveikatą besikėsinančiomis negandomis, bet ir šildo. Be to, nepamirškite, kad arbata, priešingai nei kava, įsiskaičiuoja į per dieną rekomenduojamų išgerti skysčių normą.  

Maistas su sveikaisiais riebalais
 

Riebalų sluoksnis ant mūsų kūno veikia kaip izoliacija, sauganti mus nuo šalčio. Tačiau riebalai žiemą svarbūs ne tik dėl to. Kūnas riebalus naudoja, kad lengviau įsisavintų vitaminus A, E, K ir D. Tad žiemą nebijokite valgyti daugiau riebios žuvies, riešutų, alyvuogių, avokadų. Nepamirškite palepinti savęs ir raudona mėsa, tačiau ja nereikėtų piktnaudžiauti. Rekomenduojama raudonos mėsos valgyti tris kartus per savaitę.