TOP PRODUKTAI

ŠIANDIEN AKTUALU

Patariame: kokį maistą valgyti žiemą

Gyvename keturis metų laikus turinčioje zonoje, tad ir savo mitybą turėtume koreguoti atsižvelgdami į tai, kas dedasi anapus lango. Jei šiltuoju metų laiku puikiai tinka čia pat darže nuskintų šviežių daržovių salotos ar šaltibarščiai, tai žiemą meniu turėtų būti kardinaliai kitoks. Tinkamas maistas padės ne tik sušilti, bet ir jaustis laimingesniais.

Karštas maistas  

Iš žvarbaus oro grįžus į jaukius namus, turbūt, niekas labiau nepradžiugins nei ant stalo garuojanti karšta sriuba ar maloniai kvepiantis ir puode ant viryklės burbuliuojantis troškinys...  

Šaltuoju metų laiku valgykite daugiau karšto maisto, rinkitės šiltus gėrimus. Toks maistas jus sušildys. Jei įmanoma šaltą duoną keiskite šilta (galite ją tiesiog paskrudinti skrudintuve ar orkaitėje), valgykite daugiau troškinių, sriubų. Jei negalite gyventi be salotų, pagardinkite jas karštais priedais – šviežiai kepta karšta mėsa ar žuvimi. Šaltą garnyrą dažniau keiskite karštomis – troškintomis ar keptomis – daržovėmis. Be to, kai daugiau valgysite karšto pačių gaminto maisto, jaukiau ir šilčiau pasidarys net namuose, – malonūs kvapai ir nuo viryklės sklindanti šiluma padės juos sušildyti.  

Aštrus maistas
 

Jei esate aštraus maisto mėgėjas, šaltasis metų laikas – puikus metas dažniau pasimėgauti aštriu maistu. Mėgstamų aštriųjų pipirų galite dėti visur – ir į sriubas, troškinius, ir gardinti kepsnius, ir skaninti garnyrą, net salotas. Aštrus maistas padės itin greit sušilti, tad kartkartėmis jo paragauti pravartu net ir tiems, kurie nėra jo gerbėjai.  

Nuotaiką gerinantis maistas
 

Žiemą trūksta saulės – dėl to kartais tampame dirglesni, irzlesni, piktesni. Maistas negali pakeisti saulės, tačiau jis gali padėti jums jaustis geriau. Užslinkus niūrioms dienoms patariama valgyti daugiau angliavandenių turinčio maisto. Tyrimais įrodyta, kad šaltuoju metų laiku angliavandenių turinčio maisto suvalgę žmonės jaučiasi geriau. Tai nereiškia, kad turite valgyti saldainius, pyragus ir bandeles, apstu kur kas sveikesnių alternatyvų: rinkitės viso grūdo duoną, ruduosius ryžius, ankštinius augalus, razinas, saldžiąsias bulves, lęšius ir pan.  

Drėgmę palaikyti padedantis maistas
 

Kad ir kaip keistai skambėtų, tačiau jūsų kūnas šaltuoju metų laiku lygiai taip pat garina drėgmę kaip ir kepinant saulei. Jei vasarą drėgmei atstatyti po ranka turime stiklinę šalto vandens, tai žiemą reikėtų gerti kambario temperatūros, o dar geriau – drungną vandenį. Neprašausite ir išgėrę vieną kitą puodelį arbatos (patikrinkite vasarą surinktų vaistažolių atsargas). Jei neturite vaistažolių, gerkite imbiero šaknies arbatos. Imbieras – ne tik padeda kovoti su įvairiausiomis į mūsų sveikatą besikėsinančiomis negandomis, bet ir šildo. Be to, nepamirškite, kad arbata, priešingai nei kava, įsiskaičiuoja į per dieną rekomenduojamų išgerti skysčių normą.  

Maistas su sveikaisiais riebalais
 

Riebalų sluoksnis ant mūsų kūno veikia kaip izoliacija, sauganti mus nuo šalčio. Tačiau riebalai žiemą svarbūs ne tik dėl to. Kūnas riebalus naudoja, kad lengviau įsisavintų vitaminus A, E, K ir D. Tad žiemą nebijokite valgyti daugiau riebios žuvies, riešutų, alyvuogių, avokadų. Nepamirškite palepinti savęs ir raudona mėsa, tačiau ja nereikėtų piktnaudžiauti. Rekomenduojama raudonos mėsos valgyti tris kartus per savaitę.

Sultinys – geriausias draugas žiemą

Skaniu sultiniu pamaloninsite net ir didžiausio gurmano gomurį. Virtuvėje sultinys nepakeičiamas. Jį naudosite ne tik įvairių sriubų, padažų, bet ir troškinių gamybai. Be to, ar yra kas skaniau nei karštas kibinas ar pačių gamintas čeburekas ir burnoje tirpstančio sultinio puodelis? Sultinys ne tik sušildys, padės atgauti jėgas, bet ir susirgus padės pasveikti.

Kaip išvirti skanų ir skaidrų sultinį?  

Kaulų sultiniui reikės: 400 g kaulų, svogūno, pusės morkos, petražolių, 2 l vandens, druskos pagal skonį.  

Kaulų-daržovių sultiniui reikės: 200 g kaulų, 250 g prieskoninių daržovių (morkų, salierų, petražolių, porų, svogūnų), 2 l vandens, druskos pagal skonį.  

Mėsos sultiniui reikės: 200 g mėsos, 600 g kaulų, svogūno, pusės morkos, petražolių, 2 l vandens, druskos pagal skonį.  

Pasiruošiame:
 

Kaulus 2–3 kartus gerai nuplaukite šaltame vandenyje, sukapokite juos 5–6 cm ilgio gabalėliais.  

Jei naudojate kiaulienos ir veršienos kaulus, pirma apkepkite juos orkaitėje – sultinys bus skaidresnis.  

Verdame:
 

Paruoštus kaulus užpilkite šaltu vandeniu. Puodą uždenkite ir užvirkite per 30–45 min. Nugriebkite putas. Toliau sultį virkite ant mažos ugnies taip, kad jis vos judėtų. Jei riebalų gausu, kartkartėmis juos nugriebkite. Atminkite, kad ilgai ir smarkiai verdant, riebalai skyla į gliceriną ir riebiąsias rūgštis, sultinys pasidaro drumstas ir turi riebalų skonį. Tad virkite tik ant silpnos ugnies.  

Iš jautienos ir avienos išimti kaulai verdami 4,5–5 val., o iš veršienos ir kiaulienos – 2–3 val. Ilgiau verdamas sultinys pablogėja.  

Jeigu sultinį verdate ne tik iš kaulų, bet ir mėsos, tai mėsą supjaustykite maždaug 0,5 kg gabaliukais ir sudėkite ją į sultinį likus 2–3 val. iki sultinio virimo pabaigos.  

Išilgai perpjautas prieskonines daržoves – morkas, salierus, petražoles, svogūnus – pakepinkite keptuvėje ir į sultinį dėkite likus 40–50 min. iki sultinio virimo pabaigos. Sultiniui galima vartoti ir prieskoninių daržovių stiebelius bei lapelius.  

Sultinį sūdykite tik tada, kai įdėta mėsa užvirs, nes kitu atveju atsiras daug putų.

NAUJAUSI SKELBIMAI